Odgovarajuća hidracija je potrebna cijelu godinu

IMG_0902

Odgovarajuća hidracija je potrebna cijelu godinu

Vaše omiljeno godišnje doba je?

Svatko ima omiljeno godišnje doba. Bez obzira koje je vaše, pazite na odgovarajuću hidraciju organizma tijekom cijele godine jer je hidracija je jedan od najvažnijih preduvjeta za normalno funkcioniranje organizma i izravno utječe na tjelesne i kognitivne sposobnosti. Čimbenici koji utječu na povećanje potreba za vodom uključuju klimatske uvjete, odnosno temperaturu i vlažnost zraka, količinu odjeće, intenzitet i trajanje tjelesne aktivnosti te način prehrane.

Saznajte posebnosti svakog godišnjeg doba po pitanju hidracije i uvjerite se u važnost svakodnevne brige o dovoljnom unosu vode u organizam.

Proljeće

Mnogima godina zapravo počinje tek s buđenjem prirode koje donosi proljeće. Dani su duži, s puno više sunca te velikog raspona temperatura tijekom dana. Temperature koje odjednom dosežu preko 20 stupnjeva nerijetko nas „uhvate“ u kaputima i zimskim jaknama. U proljeće se mnogima događa da osjećaju znakove umora, niske razine energije, glavobolje i poteškoće u koncentraciji i da te simptome pripišemo tzv. proljetnom umoru. A razlog ovim simptomima lako može biti manjak vode u organizmu.

Jednostavan način da saznate jeste li odgovarajuće hidrirani je boja vaše mokraće jer ona može ukazati na stupanj hidracije organizma. Svijetlo žuta boja je odgovarajuća, dok tamnije nijanse mogu biti indikator nedovoljne hidracije.

Ljeto

Ljeto nas, svojim vrućinama, učinkovito podsjeća na potrebu unosa vode aktiviranjem snažnog osjećaja žeđi. Gubitak vode znojenjem u mirovanju i umjerenoj temperaturi okoline je malen, međutim povećanjem temperature za vrijeme ljetnih vrućina on postaje vrlo izražen, posebice ako je povezan s tjelesnom aktivnošću. Vanjska temperatura, intenzitet strujanja i vlažnost zraka, izloženost suncu i količina odjeće značajno utječu na gubitak tjelesne vode (može se raditi o gubicima više litara vode u jednom danu, pri čemu treba voditi računa i o nadoknadi elektrolita). Bez odgovarajuće nadoknade vode, dolazi do smanjenja tjelesnih i kognitivnih sposobnosti, kao i poremećaja održavanja normalne tjelesne temperature.  

Znakovi neodgovarajućeg unosa vode uključuju žeđ, suha i ljepljiva usta, pospanost i umor, smanjeno mokrenje, tamnu boju mokraće, plakanje bez suza, suhu kožu, glavobolju, konfuznost i vrtoglavicu. Djeca i starije osobe posebno su osjetljive na nedostatan unos vode na višim temperaturama. Nije dobro čekati pojavu ovih znakova kako bi se počelo piti vodu. Dobro je već od ustajanja započeti s hidracijom i tijekom dana svakako popiti 8 -10 čaša vode (oko1.6 – 2 l). Dodatne potrebe za vodom kod boravka na otvorenom i u vanjskim aktivnostima korisno je planirati unaprijed te sa sobom nositi bočicu vode kako bi nam uvijek bila dostupna.

Jesen

Nakon vrućeg ljeta, stižu jesenski dani koju mogu i dalje biti iznimno topli, ali s većim rasponom temperatura tijekom dana. Dolaskom hladnijeg vremena započinje se s grijanjem prostorija, u kojima provodimo veliki dio dana. Osjećaj žeđi više nije toliko izražen kao za vrućih dana, ali organizam i dalje ima iste osnovne zahtjeve za vodom.

Stoga je pravilna hidracija uvijek aktualna jesenska tema o kojoj treba voditi računa.

Nagli skok u broju obveza nakon godišnjih odmora i ljetnih raspusta vrlo često je iznimno intenzivno i zahtjevno razdoblje. Povećane radne obveze i aktivnosti vrlo često podižu razinu  stresa i mogu se odraziti nepovoljno na naš imunološki sustav. Voda je medij u kojem se odvijaju biokemijske reakcije u našem tijelu i odgovarajuća hidracija sastavni je dio općeg zdravstvenog stanja.

Redovan unos 8 -10 čaša vode (oko1.6 – 2 l) osigurati će temelj funkcioniranju tjelesnih, ali i kognitivnih funkcija na početku novog radnog ciklusa kojim većina ljudi započinje upravo u jesensko vrijeme.

Ne zaboravite da konzumacija kave i alkohola, koji imaju diuretsko djelovanje, zahtijeva dodatan unos vode.

Zima

Odgovarajuću hidraciju najčešće povezujemo s povećanim aktivnostima i pojavom žeđi tijekom toplih dana te osobito ljetnih vrućina, kad smo svjesni koliko se znojimo.

Međutim, hidracija je iznimno bitna i zimi. Provođenje vremena u zagrijanim prostorijama i toploj odjeći, dovodi do povećanih gubitaka vode disanjem, vlaženjem sluznica i znojenjem.  Pored toga, osjećaj žeđi na niskim temperaturama nije toliko izražen kao za vrijeme toplog ili vrućeg vremena pa na nju vrlo često zaboravljamo kad su u pitanju zimske aktivnosti. Vrijeme provedeno na skijanju, sanjkanju, snowboardanju ili napornijem čišćenju snijega, uz potrošnju energije trošit će i tjelesnu vodu, koju je potrebno nadoknaditi.

U usporedbi s vrućinama, u aktivnostima u zimskim su uvjetima stope znojenja niže, ali je gubitak disanjem i mokrenjem značajan. Stoga će se i prilikom odlaska na višesatne snježne aktivnosti, bočica vode pokazati iznimno korisnom saveznicom.

Brinite se o svom zdravlju svakodnevno

O unosu vode potrebno je voditi brigu svakodnevno, jer samo tako organizam može optimalno funkcionirati. Izvorno čiste prirodne mineralne vode su odličan izbor za prirodnu hidraciju tijekom cijele godine.

Podsjećamo, za zdravu, odraslu osobu sedentarnog načina života u umjerenoj temperaturi okoline, odgovarajuće bi bilo dnevno popiti oko 1.6 do 2l  (8-10 čaša od 200 ml) vode. Ova, osnovna potreba za vodom preporučena je tijekom cijele godine, bez obzira na godišnje doba.

Pretplatite se na naš newsletter


    Top
    [borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

    GENERAL INQUIRIES
    borgholm@qodeinteractive.com

    SOCIAL MEDIA